Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Module 3


De ander meenemen in je verhaal

Deze korte én krachtige communicatietraining is ideaal voor degenen die anderen graag sneller willen meenemen in de samenwerking. Of bijvoorbeeld meer draagvlak willen creëren voor hun gewenste resultaten. Je leert dan ook jouw unieke manier van communiceren kennen en die van een ander. Je leert hierop inspelen zodat communiceren, motiveren en instrueren makkelijker gaat.

Waarom zou je deze training doen?

Je klanten en collega’s stellen hoge eisen aan je persoonlijke vaardigheden en verwachten dat je op de juiste manier communiceert. Maar iedereen heeft een unieke manier van communiceren, waardoor misverstanden kunnen ontstaan. Vaak heb je te maken met verschillende soorten mensen die je boodschap niet altijd zo opvatten als je bedoelt. Communiceren, motiveren, instrueren en ook nog je doelen halen kan dan lastig zijn.

De misstanden (weerstand en verspilling) kunnen weggenomen worden met Lean en Six Sigma of gedrag veranderende trainingen. Dat kost echter veel tijd en energie.

Daarom is voor organisaties waar behoefte is aan duurzame, praktische verbetering en groei, het bewust effectief en efficiënt informatie overbrengen, één van de belangrijkste zaken om tot de optimalisatie te komen. Ook voor de teamspirit op professioneel én persoonlijk vlak, is bewuste communicatie noodzakelijk én…. gewoon erg prettig voor de werksfeer.

Hoe kan je verwachten dat een ander je boodschap goed ontvangt, als je niet weet hoe je het verzendt?

Resultaten van deze training voor jou (en jouw team):

– Vergroot zelfkennis: hoe reageer je op conflicten, wat motiveert je, wat is de oorzaak van je stress en hoe los je problemen op.

– Vergemakkelijkt samenwerkingsverbanden en minimaliseert conflicten.

– Sterkere en verkoop vaardigheden door het identificeren van en reageren op de klantstijlen

– Creëert meer begrip voor de valkuilen en de prioriteiten van teamleden en creëert duidelijkheid hoe hier op ingespeeld kan worden.

– Zorgt voor een prettiger werkklimaat.

– Door toepassen van de stijlen, wordt er sneller resultaat geboekt.

Vragen die helder beantwoord zullen worden zijn:

– Hoe kom je over op de ander?

– Hoe gedraag je je me van nature?

– Hoe ga je om met situaties onder druk?

– Hoe reageer je onbewust op situaties?

– Hoe ervaar je anderen, hoe ervaren anderen jou?

– Wat kan ik beter doen in samenzijn met andere stijlen?

– Wat kan ik beter niet doen in communicatie met de verschillende stijlen?